Małgorzata Rozenek-Majdan wspiera walkę z rakiem w kampanii “Różowego patrolu” razem z Fundacją Onkocafe i marką Gliss
Kampania „Różowy Patrol” została właśnie wznowiona, tym razem prowadzona przez Fundację Onkocafe-Razem Lepiej we współpracy z marką Gliss, należącą do koncernu Henkel. Jej celem jest podniesienie świadomości Polek na temat profilaktyki raka piersi poprzez zachęcanie do regularnych samobadań oraz wykonywania badań mammograficznych i USG.
W ramach kampanii, certyfikowane ambasadorki Różowego Patrolu, takie jak Małgorzata Rozenek-Majdan czy Agata Bińkowska, będą promować ideę profilaktyki raka piersi. Planowane działania obejmują m.in. spoty video oraz reklamy statyczne na różnych platformach internetowych, kierujące do odświeżonej strony projektu www.rozowypatrol.pl.
Fundacja OnkoCafe-Razem Lepiej powstała z inicjatywy Anny Kupieckiej, która sama pokonała raka piersi w 2010 r. Obecnie działa ponad 60 Różowych Patroli w Polsce, które dzięki współpracy z marką Gliss i zaangażowaniem ambasadorek zyskały większy zasięg. Wsparcie takich inicjatyw jest kluczowe, biorąc pod uwagę, że rak piersi jest jednym z najczęstszych nowotworów w Europie i jedną z głównych przyczyn zgonów z powodu nowotworów.
Należy pamiętać o regularnych badaniach profilaktycznych, aby jak najszybciej wykryć ewentualne zmiany. Według raportu “Kobiece sprawy”, tylko 18 proc. kobiet w wieku 18-35 lat regularnie wykonuje USG piersi, a aż 36 proc. nigdy nie miało tego badania. Dlatego tak ważna jest edukacja i zachęcanie do dbania o swoje zdrowie.
Co sądzicie o takich inicjatywach? Czy uważacie, że profilaktyka raka piersi powinna być bardziej nagłaśniana i promowana? Może warto zacząć regularnie wykonywać badania i dbać o swoje zdrowie, zanim będzie za późno. Wspierajmy się nawzajem i dbajmy o siebie!
Czytaj dalej