Krzysztof Kończyk, Strategy&: Rewolucja SI w sektorze retailowym [FBK 2024]
Sztuczna inteligencja w sektorze retailowym
Dla porównania, w sektorze finansowym już 50 proc. firm deklaruje, że ma średnioterminową (trzy-pięć lat) strategię wdrażania SI. Z kolei w sektorach przemysłowym i produkcyjnym odsetek pozytywnych deklaracji sięga 25 proc.
– Widać więc, że sektor retailowy jest trochę z tyłu — zauważa Krzysztof Kończyk. Dyrektor Strategy& Polska dodaje jednak, że aż 55 proc. menedżerów z sektora retail zadeklarowała, że strategia wdrożenia SI w ich firmach powstanie w ciągu 12 miesięcy.
Wyzwania związane z implementacją SI
Aż 75 proc. firm uczestniczących w badaniu Strategy& zadeklarowało, że już inwestuje w sztuczną inteligencję. Krzysztof Kończyk podkreśla jednak, że w większości przypadków mowa jest o bardzo wczesnym etapie tego rodzaju działań.
– Jednocześnie tylko ok. 33 proc. inwestycji w AI jest ocenianych jako takie, które przyniosły oczekiwaną wartość albo w większości taką wartość, jaką się zakładało — wskazuje Krzysztof Kończyk.
Z czego wynikają problemy w tym zakresie? Jak tłumaczy ekspert Strategy& Polska, menedżerowie mimo wszystko często źle rozumieją, czym jest sztuczna inteligencja. Uważają, że jest to gotowy produkt, który można łatwo wdrożyć. W rzeczywistości jest zgoła inaczej.
Wyzwania związane z danymi
Kolejna przeszkoda? – Firmy dzisiaj nie cierpią na problem braku danych. Cierpią na problem tego, że te dane są poszatkowane, są w różnych miejscach, nie są ustrukturyzowane. Gdzie indziej dane ma marketing, gdzie indziej sprzedaż, operacje itd. Ciężko więc wyciągnąć spójne wnioski dla całej organizacji — tłumaczy Krzysztof Kończyk.
W ocenie prelegenta, “nie jest tak pięknie, nie jest tak różowo”, jeśli chodzi o inwestowanie w SI w firmach. – Potrzeba jeszcze dużo pracy, aby osiągnąć efekty z wdrożenia sztucznej inteligencji — konkluduje dyrektor Strategy& Polska.
Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.
Co sądzicie o wyzwaniach związanych z implementacją sztucznej inteligencji w sektorze retailowym? Czy uważacie, że poprawa zrozumienia SI może przyspieszyć rozwój technologii w branży? #sztucznaInteligencja #sektorRetailowy #wyzwaniaImplementacji #daneWHandlu #ForumBranżyKosmetycznej
Czytaj dalej