Konkurencja w e-commerce w Polsce narasta: Raport firmy Strategy& ujawnia dojrzałość polskiego rynku
Kategoria zdrowie i uroda odgrywa coraz większą rolę w e-commerce, choć dynamika wzrostu słabnie. Polscy konsumenci w tej kategorii przodują nad średnią unijną, zarówno pod względem częstotliwości zakupów, jak i wartości. Model omnichannel, czyli współistnienie e-commerce i sprzedaży stacjonarnej, będzie nadal dominujący. Warto zauważyć, że największy wkład w rozwój e-commerce mają platformy marketplace.
Według prognoz analityków Strategy&, do 2028 roku wartość rynku e-commerce w Polsce wyniesie aż 192 mld zł i będzie rosnąć o 8 proc. rocznie. Największe kategorie pozostaną elektronika i AGD, dom i ogród oraz moda, ale ich udział w rynku nieznacznie zmniejszy się ze względu na dojrzałość i nasycenie rynku.
Częstotliwość zakupów online w Polsce rośnie, a średnia wartość koszyka również. Konsumenci zmieniają swoje nawyki zakupowe, zwracając uwagę na nowoczesne rozwiązania płatnicze i logistyczne. W kategorii zdrowie i uroda polscy konsumenci wyróżniają się zwiększoną częstotliwością zakupów w internecie.
Przyszłość e-commerce w Polsce wydaje się obiecująca, m-commerce może zdominować tradycyjne e-commerce w najbliższych latach. Konsumenci coraz bardziej cenią sobie spersonalizowane doświadczenia zakupowe. Warto także zauważyć, że marketplace’y odgrywają kluczową rolę we wzroście e-commerce, przyciągając nowych użytkowników.
Co sądzicie o przyszłości e-commerce w Polsce? Czy widzicie potencjał dla dalszego rozwoju tego sektora? Podzielcie się swoimi opiniami!
Czytaj dalej