Coty zaskakuje wzrostem sprzedaży, ale dramatyczny spadek zysków zaniepokoił inwestorów
Grupa Coty, globalny gigant kosmetyczny i perfumeryjny, z siedzibą główną w Nowym Jorku, ogłosiła wzrost sprzedaży o 10 proc. w roku finansowym 2023/2024, który wyniósł 6,1 miliarda USD. Pomimo imponującego wzrostu, zysk netto spadł aż sześciokrotnie, osiągając poziom 76,2 miliona dolarów. Wzrost sprzedaży został napędzony głównie przez produkty luksusowe, które odnotowały wzrost o 13 proc., oraz produkty konsumenckie, zwiększając sprzedaż o 6 proc. Wszystkie regiony wykazały wzrost przychodów netto, co było motywującym wynikiem dla firmy.
Region Ameryk zanotował wzrost sprzedaży o 10 proc., dzięki dynamicznemu rozwojowi w Ameryce Łacińskiej, Kanadzie oraz w kanale sprzedaży detalicznej dla podróżujących. EMEA odnotowała wzrost przychodów o 11 proc., z kolei w Azji i Pacyfiku przychody wzrosły o 9 proc. W segmencie luksusowych perfum Coty cieszyło się sukcesem, szczególnie dzięki produktom takim jak Burberry Goddess.
Mimo sukcesów sprzedażowych, zysk netto Coty spadł, jednak firma prognozuje wzrost sprzedaży na poziomie 6-8 proc. w kolejnym roku finansowym. CEO Coty, Sue Nabi, wyraziła pewność co do osiągnięcia długoterminowych celów firmy.
Co o tym sądzicie? Czy zaskoczyła Was informacja o spadku zysku netto pomimo wzrostu sprzedaży? Jak oceniacie prognozy firmy na przyszły rok finansowy? Dajcie znać w komentarzach!
Czytaj dalej