Chloé L’Eau de Parfum Intense – najważniejsza premiera zapachu od 2008 roku, który ma zmienić historię marki Chloé
W pierwszej połowie 2024 roku Grupa Henkel odnotowała wzrost sprzedaży organicznej o 2,9 proc. do około 10,8 mld euro, co przyniosło zysk operacyjny wzrósł o 28,4 proc. do 1,6 mld euro. Firma zauważyła znaczący wzrost sprzedaży organicznej i zysków pomimo trudnego otoczenia gospodarczego. Dyrektor generalny Henkel, Carsten Knobel, podkreślił, że firma osiąga bardzo dobre wyniki biznesowe i realizuje sukcesy dzięki strategii skupienia na celowym wzroście.
Henkel przeprowadza restrukturyzację, łącząc działy i redukując zatrudnienie, co pomogło poprawić marże i rozwój zysków. Mimo trudności, firma podniosła prognozy zysków na rok fiskalny 2024.
Perspektywy na bieżący rok fiskalny obejmują zwiększenie sprzedaży i rentowności w Henkel Consumer Brands, gdzie planowany jest wzrost sprzedaży o 3-5 proc. i rentowność sprzedaży w przedziale 13-14 proc. W pierwszym półroczu 2024 r. firma odnotowała wzrost sprzedaży w działach Consumer Brands oraz dobrą dynamikę w kategorii produktów do włosów.
Henkel kontynuuje proces fuzji działów, koncentruje się na optymalizacji łańcucha dostaw i skupia się na innowacjach, rentownych markach i dynamicznych kategoriach. Kategoria produktów do włosów, szczególnie marka Schwarzkopf, osiąga najlepsze wyniki.
Co sądzicie o dynamicznym rozwoju Grupy Henkel i jej strategii skupienia na innowacjach i rentownych markach? Jesteśmy pod wrażeniem osiągnięć firmy i jej planów na przyszłość. Patrząc na rozbudowane działania restrukturyzacyjne i konsekwentne dążenie do wzrostu, możemy być pewni, że Henkel utrzyma swoją pozycję na rynku.
Czytaj dalej