Boom internetowej branży beauty w Europie: Moda, uroda i dobra luksusowe na czele handlu elektronicznego
Według raportu “TOP 500 Fashion, Beauty & Luxury Retail Europe 2024” przygotowanego przez Cross-Border Commerce Europe, handel detaliczny online związany z modą, urodą i luksusem rozwija się dynamicznie w Europie. Wartość tego segmentu rynku ma wzrosnąć do 987 miliardów euro do 2025 roku, a transgraniczna sprzedaż online odgrywa coraz większą rolę, przynosząc 82 miliardy euro obrotu. Czołowymi graczami są zarówno giganci takich jak Amazon, jak i rozwijające się platformy zorientowane na odsprzedaż.
Dostępność produktów, konkurencyjne ceny i zaufanie konsumentów są kluczowe dla sukcesu w branży. Amazon, wchodząc do segmentu zakupów dyskontowych i rozwijając współpracę z Oscar de la Rentą, pokazuje, jak można przyciągnąć klientów poprzez innowację i jakość. Jednakże walka o klienta nie jest łatwa, a konkurencja staje się coraz bardziej zacięta.
Niezwykłą dynamikę sektora pokazują również topowe marki działające online. W dziedzinie urody są to m.in. Notino, The Ordinary, Cerave, a w przypadku dóbr luksusowych widoczne są gwiazdy, które wyznaczają trendy, takie jak Kim Kardashian, Rihanna czy Selena Gomez.
Raport “TOP 500 Fashion, Beauty & Luxury Retail Europe 2024” stanowi cenne źródło wiedzy dla wszystkich zainteresowanych branżą, a jego trzecia edycja dodatkowo podkreśla znaczenie handlu transgranicznego. Słychać odkrywczy duch i ambitne cele w tych segmentach rynku, co zapowiada dalszy dynamiczny rozwój.
#handeldetaliczny #moda #uroda #luksus #raport #crossborderecommerce #transgranicznasprzedaż
Czytaj dalej