Badanie GfK: Tylko 1,5 proc. klientów centrów handlowych w pełni wykorzystuje omnichannel – wyniki zaskakują!
Najnowsze dane wskazują, że Polacy wciąż chętnie korzystają z centrów handlowych, a głównym celem ich wizyt są tradycyjne zakupy stacjonarne. Aż 88,5 proc. klientów decyduje się na bezpośrednie skorzystanie z oferty galerii, przyciągani szeroką gamą produktów, różnorodnymi cenami oraz starannie dobranymi markami. Kontakt z produktem oraz możliwość konsultacji ze sprzedawcą nadal są ważnymi czynnikami przyciągającymi klientów do sklepów stacjonarnych.
Jednak zauważalny staje się rosnący trend omnichannel, czyli łączenie zakupów online i offline. Raport GfK pokazuje, że 10 proc. wizyt w centrach handlowych to już połączenie tradycyjnych zakupów z elementami omnichannel, takimi jak odbiór lub zwrot towaru. Należy jednak pamiętać, że samo działanie omnichannel nie przynosi znaczącego wzrostu odwiedzin.
Według Przemysława Dwojaka z GfK, sklepy stacjonarne cechują się wysokim współczynnikiem konwersji, co oznacza, że ponad 50 proc. wizyt w nich kończy się zakupem. Galerie handlowe pozostają kluczowym miejscem dla marek, z uwagi na wysoką skuteczność sprzedaży w nich. Mimo rosnącej roli e-commerce, centra handlowe pozostają silnym ogniwem w handlu detalicznym w Polsce.
Co myślicie o tych danych? Czy Wy również preferujecie tradycyjne zakupy czy bardziej przekonuje Was połączenie zakupów online i offline? Dajcie znać!
Czytaj dalej